Week 3 In Denemarken - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Ronald Broecke - WaarBenJij.nu Week 3 In Denemarken - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Ronald Broecke - WaarBenJij.nu

Week 3 In Denemarken

Door: Ronald van den Broecke

Blijf op de hoogte en volg Ronald

17 Februari 2014 | Denemarken, Horsens

Hallo allemaal,

alweer een tijdje geleden dat jullie iets van me hebben gehoord maar er is zoveel gebeurt!

Ondertussen heb ik 3 leenauto's gehad. 1; op mijn weg naar Denemarken is mijn Dyanmo van de auto stuk gegaan. heb daar terplekke een Opel astra Station meegekregen om mijn reis te vervolgen. 2; de auto zou ongeveer 2/3 dagen later klaar zijn en ik zou met de ouders van Chantal mee terug naar Dutisland rijden om mijn eigen autotje weer op te gaan halen. zo gezegt zo gedaan, zjin we halverwege Hamburg belt de garage op. De auto zal niet klaar zijn vandaag maar ergens eind deze week pas. Op dat moment stonden we dus weer voor een probleem. De ouders van chantal moesten terug naar Nederland en Maurice en ik stonden dus daar in Hamburg zonder vervoer. Ondertussen de ANWB alarmcentrale maar weer gebeld die ondertussen al in mijn favorieten contacten stond. Geregeld dat ik midden in het hartje van Hamburg een leenauto mee zou krijgen voor de duur van 4 dagen om vervolgens mijn auto de zaterdag erop op te gaan halen. Zo gezegt zo gedaan dus leenauto 2 opgehaald; Hyundai I30 Diesel met nog geen 6500 KM op de teller. een heerlijke auto. Reis vervolgd en weer terug naar Denemarken gereden. Zaterdag erop gingen we dus met zn 3e naar Duitsland terug om mijn nogmaals mijn eigen autotje op te gaan halen. Aangekomen in duitsland betaal ik de rekening (€300,-)!!! we rijden naar de inlever locatie van de leenauto om alles uit de auto te halen en om hem in te leveren. Sleutel in de doorsluiskluis gegooit. om de reis te willen beginnen terug naar Denemarken. Op dat moment Roept Maurice; Ronald, volgens mij doen je ruitenwissers het niet! Dus ik denk, ahjoh zal toch niet waar zijn he! Even proberen en inderdaad de ruitenwissers doen het niet. Vlak naarst de inleverlocatie zat een duitse garage. Dus ik op mijn beste duits gevraagd of deze meneer even naar mijn ruitenwissers kon kijken. Allereerst maakte hij me blij met, Zal wel een zekeringetje zijn. hij heeft er 3 geprobeerd maar eindstand was dus de motor van mijn Ruitenwissers kapot. De motor gaf kortsluiting en moest dus ook weer gerepareerd worden. Onderdeel was niet op voorraad dus moest besteld gaan worden. dit zou naar verwachting 4/5 dagen duren. Mijn grote vrienden van de ANWB alarmcentrale maar weer gebeld om te vragen wat nu te doen. Nou Meneer van den Broecke, we gaan weer een leenauto voor u regelen. U mag deze ophalen op Bremen Airport. ( 40 km verderop) Anwb regelde een taxi en we stonden in goed 40 minuten op Bremen airport waar toevallig net de vlucht naar Amsterdam aan het boarden was! Na een half uurtje administratief werk kregen we dan toch de 3e leenauto. Een Seat Leon 1.4 Benzine met 6200 Km erop. Onderweg terug naar Denemarken hebben we nog even de IKEA in Hamburg bezocht om wat kleine boodschapjes te doen en even lekker zweedse balletjes te gaan eten. Ook hebben we nog even een paar boodschappen gedaan bij de LIDL in hamburg, dit omdat in Duitsland de boodschappen iets goedkoper zijn. halverwege afgelopen week heb ik contact gehad met de garage en de ANWB. De reparatie zal rond de €500 euro uit gaan komen omdat het onderdeel al €365 euro excl. BTW ging kosten. Uiteindelijk met mijn garage in Nederland contact gehad en die zei; ga maar gewoon de auto ophalen in duitsland, dan stuur ik jou dat onderdeel wel op. dan gaat het veel minder kosten. Eergister (15-02) hebben we dus mijn autotje opgehaald en we hoefden tot onze verbazing niks af te rekenen! Deze beste man had mijn kapotte ruitenwissermotor eruitgehaald en even kort uitgelegd hoe ik deze weer moest monteren zodra ik de nieuwe heb. Super aardig!
Onderweg terug naar Denemarken zijn Maurice en ik nog even verdwaald geweest in volgens mij in een buitendorpje van Hamburg. een half uur rondgedwaald om maar een toerit naar de snelweg te vinden. Navigatie zei steeds Keer om, Keer om.. maar de toerit waar hij ons heen wou sturen was dus afgesloten. Uiteindelijk pakte hij hem weer op en waren we weer op de goede weg. Onderweg hebben we nog wel even zitten knijpen, want we kregen een beetje regen onderweg, en dan zonder ruitenwissers rijden is geen pretje! Rond een uurtje of 17h30 waren we weer terug op het appartament.

Zaterdag avond zijn we nog even in de Zwei Grosse Bier bar geweest in Horsens waar het bier omgeregend €9,- kost. Dan heb je wel gelijk 0,5 liter. Niet normaal deze prijzen. Ik was best moe dus ik heb het niet laat gemaakt. maar de sfeer is zeker gezellig dus voor herhaling vatbaar. Maar wel eerst thuis indrinken!

Ook heb ik nog stage gelopen tussen al deze tripjes door; op stage heb ik een grote klant, Philips Lighting ( De welbekende spaarlampen van Philips) en Philips consumer Lifestyle ( De scheerapparaten, Tandenborstels etc). Ik ben onderdeel van de control tower. dit doen we nu met zn 3e. Ik proces de orders vanuit Philips en maak de orders compleet en stuur deze naar het juiste departement ergens in europa ( een andere DSV vestiging die de vrachtwagens heeft rijden ) Zij houden ons op de hoogste over eventuele problemen tijdens het laden/lossen of onderweg. wij koppelen dit weer terug aan philips om zo tot de beste oplossingen te komen. Ook regelen wij de laadslots op de pick-up points en de losslots op de deliverypoints. Dit doen we ook weer bijhouden in een digitaal KPI systeem. Hiermee controleren wij, en philips of we ergens te laat zijn, schade hebben of iets dergelijks. Dagelijks, Wekelijks en maandelijks krijgen wij hier overzichten van en hier wordt veel aandacht aanbesteedt. Ik ben al aardig zelfstandig en vind het een leuke plek. Ik heb dagelijks mail/telefonisch contact met mijn nederlandse contactpersonen in het mooie eindhoven en met de verschillende vestigingen in Nederland.

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen laten zien hoe mijn tijd hier in Denemarken tot nu toe is. Ik heb het prima naar mijn zin en eigenlijk nog geen last van Heimee ( Gelukkig! )

Tot de volgende keer !

Ronald van den Broecke


  • 17 Februari 2014 - 17:36

    Kees En Marian :

    Hoi Ronald

    We hadden al begrepen van je ma dat de heenreis niet helemaal naar wens was verlopen. Maar nu we je verhaal lezen is het niet bij een keer gebleven. Hoeveel pech kun je hebben zeg.

    Maar oke nu hopen dat het verder allemaal naar wens zal verlopen.

    Fijn dat je een stageplek hebt waar je naar je zin zit. Want daar ging je voor natuurlijk.
    En dat dure bier ja dat is bijzaak. Dus volgens mij rijden jullie nog wel een keertje terug naar duitsland om daar bij de liddl bier in te slaan. Want indrinken met bier uit denemarken zal ook aan de prijs zijn.

    Nou wij hopen dat je het daar reusachtig naar je zin zult krijgen. Wij melden ons aan op de mailinglist zodat we je kunnen blijven volgen.

    Groetjes vanuit Etten-Leur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Hi, Ik ben Ronald van den Broecke, 21 jaar en kom uit het alltijd gezellige Brabant. Ik ga voor stage 5 maanden naar Denemarken, Horsens. Ik ga daar bij het bedrijf DSV lopen. Ik ga daar samen met 2 andere leerlingen van mijn school heen. Ik zit op het Scheepvaart en Transport college in Rotterdam. Ik hoop jullie via deze weg een beetje op de hoogte te kunnen houden van hoe het er in Horsens aan toe gaat! Groetjes! Ronald van den Broecke

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 4884

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 28 Juni 2014

Mijn eerste buitenland stage

Landen bezocht: