Wat een week.. - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Ronald Broecke - WaarBenJij.nu Wat een week.. - Reisverslag uit Horsens, Denemarken van Ronald Broecke - WaarBenJij.nu

Wat een week..

Door: Ronald van den Broecke

Blijf op de hoogte en volg Ronald

28 Maart 2014 | Denemarken, Horsens

Hallo!

Ja de titel zegt het al! wat een week was dit. Het is gelukkig over een goed uurtje weekend, en daar ben ik ook wel aantoe.

Maandag 24/03/2014, een normale ochtend in Horsens. We vertrekken richting het werk. We staan bij een kruissing, een hele drukke kruissing, ik zie een kans om in te voegen en trek op, op dat moment ramt er een andere auto zo in mijn zijkant van de auto. Ik botste met mijn hoofd tegen de deurstijl en was even beduusd van wat er gebeurde. Ik keek naar de andere bestuurde die op dat moment hoofdschuddend zijn weg probeerde te zoeken om weg te rijden, ik zag hem optrekken en dacht, die zet zijn auto even aan de kant om alles in te gaan vullen. ik mijn eigen auto geparkeerd om te kijken wat de schade was, en om te kijken waar de andere bestuurder heen was, ik loop naar de plaats van het ongeval en komt tot mijn verbazig tot de conclusie dat de andere bestuurder er gewoon vandoor is gegaan. Ik 1-1-2 gebeld en gevraagd wat nu de bedoeling was. Er kwamen 2 agenten naar me toe, om de aangifte op te nemen. Chantal en Maurice waren getuigen en hebben ook hun verklaring doorgegeven. Ze zouden opzoek gaan naar de tegenpartij en adviseerde me om toch even naar de eerste hulp te gaan aangezien ik toch wel een beetje last had van mn nek en hoofd. Dus gelijk doorgegaan naar het Ziekenhuis en ben daar onderzocht, Alleen wat spieren die een flinke klap hebben gehad maar verder niks ernstigs, Gelukkig! Doorgegaan naar het werk en ben de dag redelijk doorgekomen, Rond 16h00 begon ik vervelende hoofdpijn te krijgen en werd een beetje misselijk. contact gehad met het Thuisfront en er werd toch wel gedacht aan een lichte hersenschudding. Na het werk thuis lekker even naar bed gegaan en een beetje geprobeerd te slapen. S' avonds bleef ik misselijk en de hoofdpijn bleef aanhouden. Toen maar besloten om de volgende dag een dagje thuis te blijven om wat rust te pakken. Gelukkig ging het dinsdagmiddag al een stuk beter en ben Woensdag ook gewoon weer gaan werken. Al met al weer een hele ervaring, helaas wel een vervelende. Er zit een flinke deuk in de achterportier aan de bestuurderskant, maar verder valt gelukkig de schade mee. Woensdag ochtend komt er een collega naar me toe en verteld me dat ik met het ongeval in de plaatselijke krant sta. Hij heeft me de krant gegeven en het staat er inderdaad in. Famous by accident, zij mijn huisgenoot.

Om verder te gaan met waar we hier voor zijn, afgelopen donderdag ben ik begonnen met het financiele deel van de klant. Ik ben begonnen met facturen controleren, fouten eruithalen, facturen opstellen en volgende week daadwerkelijk factureren. Ik vind het een leuke ervaring om nu ook met de financiele kant van de klant bezig te zijn. Nu ik al een aardig deel weet van het dagelijkse operationele verhaal is het leuk om ook achter de schermen te zien wat we verdienen en wat de daadwerkelijke kosten zijn. Ik heb gelukkig hulp van een collega die veel van het factureer systeem weet en hij vind het ook leuk om het me uit te leggen. Dus hier komt het economische van mijn opleiding naar voren!

Vandaag, 28/03 te horen gekregen dat per 01/05 mijn collega stopt met de klant philips. Ze gaat hier op de afdeling aan andere functie aan. Er komt daarvoor in de plaats een vrouw die een aantal jaren in de VS heeft gewerkt en ook een aantal jaar in Nederland, lees Breda heeft gewerkt en gewoond. Zij gaat dus de functie van mijn collega overnemen. Ik heb weer de opdracht gekregen om deze mevrouw zo goed mogelijk in te werken. Mijn 2e ''stagiaire'' die ik mag gaan inleren tijdens mijn eigen stage periode. Wat een feest! ik vind het een hele verantwoording en ga dit dus ook weer met vol enthousiasme aan en zie het ook weer als een uitdaging.

Nog 3 weekjes en dan gaan we even terug naar het mooie (drukke, gestresste, koude) toch oh zo fijne Nederland, ik zie er zeker naar uit om iedereen weer even te zien! want de belangrijke mensen om je heen ga je toch wel missen als je hier al 2 maanden zit. Alhoewel, ik nog steeds geen last van heimwee heb. (Gelukkig maar).

Nou het was me een weekje wel, en ik hoop dat ik weer een leuk verhaal voor jullie heb!

Groetjes!

  • 29 Maart 2014 - 19:21

    Kees En Marian:

    Hoi Ronald

    Zo dat is weer ff een heftig verslag. Wat zul je geschrokken zijn van die botsing, maar gelukkig verder geen letsel. Maar weer wel schade .Heel jammer.

    Maar nog steeds hard werken geblazen lezen we. Volgens mij ben jij na deze stage van heel veel markten thuis. En dat is toch ook de bedoeling volgens ons.

    Nou geniet van het weekend hopelijk is het bij jullie intussen ook Lente geworden en niet alleen op de kalender maar ook in het echie.

    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Hi, Ik ben Ronald van den Broecke, 21 jaar en kom uit het alltijd gezellige Brabant. Ik ga voor stage 5 maanden naar Denemarken, Horsens. Ik ga daar bij het bedrijf DSV lopen. Ik ga daar samen met 2 andere leerlingen van mijn school heen. Ik zit op het Scheepvaart en Transport college in Rotterdam. Ik hoop jullie via deze weg een beetje op de hoogte te kunnen houden van hoe het er in Horsens aan toe gaat! Groetjes! Ronald van den Broecke

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4888

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 28 Juni 2014

Mijn eerste buitenland stage

Landen bezocht: